وبلاگ جوانان کیشکور - سرباز
این وبلاگ جهت آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با کیشکور وتوانمدیهای آن طراحی گردیده است وقصد هیگونه هدف سیاسی و... ونیز توهین به قوم ، ملت ومذهبی ندارد.با تشکر
 
 

قاچاق سوخت از راه كيشكور به كشور پاكستان اهالي كيشكور را به سطوح در آورده

جوانان كيشكور: با توجه به افزايش ايست هاي بازرسي در سطح شهرستان سرباز وبسته شدن راه هاي  انتقال سوخت از ايست پل سرباز، قاچاقچيان سوخت اين بار راه كيشكور را درپيش گرفتند.

به گزارش خبر نگار ما، با وجود اينكه در كيشكور ايست بازرسي در روستاي رئيس آباد وجود دارد اما قاچاق چيان بدون هيچ توجهي با سرعت باد وبرق از ميان روستاها كيشكور مي گذرند كه بعلت كم نوجهي آنها چندين نفر تا حالا جان خود را ازدست داده اند.

وبلاگ جوانان كيشكور خواهشانه از عزيزان گازوئيل كش تقاضا دارد كه رحمي به حال كودكان و كهنسالان كيشكوري به كنند وكمي با احتياط تر رانندگي كنند.


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:, :: 15:38 :: توسط : جوانان كيشكور

 

نامه ي چند روستاي كيشكور به اداره كل راه وترابري جنوب استان سيستان وبلوچستان

جوانان كيشكور: اهالي محترم روستاهاي ششكيدر،ساورك،فيض الهي،دندار،ترين برين،و... در طي نامه ايي به اداره كل راه وترابري جنوب استان سيتان وبلوچستان خواستار اقدام فوري به آسفالت كردن جاده خاكي روستاهاي فوق شدند.

در اين نامه ي سر گشاده اهالي محترم روستاهاي مذكور:ضمن تشكر از اداره كل راه وترابري جنوب استان سيستان وبلوچستان  بابت شن ريزي شش ماه قبل  اين جاده 4 كيلومتري كه از دو راهي روستاي رئيس آباد آغاز، وتامركز جماعت وتبليغ كيشكور امتداد دارد، خواهان اقدام فوري به آسفالت كردن اين جاده پرعبور ومرور شدند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, :: 22:58 :: توسط : جوانان كيشكور

ترك تحصيل دانش‌آموزان بلوچ به دليل نبود دبيرستان شبانه ‌روزي !!!

نمايندگان سيستان و بلوچستان از نبود مدارس شبانه‌روزي در جنوب اين استان گله‌مندند زيرا مردم با مراجعه به آنها تاكيد كردند كه نه توان مالي براي فرستاندن فرزندانشان به شهر را دارند و نه امكان ادامه تحصيل براي آنها در محل زندگي‌شان وجود دارد ...

 به گزارش خبرنگار اجتماعي فرهنگي شبكه خبري آتي‌نيوز؛ دستكم حدود يك هزار دانش‌آموز پسر و دختر سيستان و بلوچستاني كه فارغ‌التحصيل دوره راهنمايي هستند در آستانه ترك تحصيل قرار دارند.

محمدقيوم دهقاني، نماينده مردم ايرانشهر، سرباز و دلگان با هشدار درباره ترك‌تحصيل دانش‌آموزان در مناطق مرزي به آتي‌نيوز گفت: 170 دانش‌آموز پسر و دختر در منطقه مرزنشين «پيشين» در روستاهاي «پشامگ»، «مورتان»، «نصيرآباد»، «پارود»، «پاكن‌در» و «جلال‌آباد» در آستانه ترك‌تحصيل قرار دارند زيرا در اين منطقه دبيرستان شبانه‌روزي وجود ندارد و فقط مدارس دبستان و راهنمايي وجود دارد و عموما دختران و در درجه بعدي پسران پس از طي كردن كلاس سوم راهنمايي از ادامه تحصيل باز مي‌‌مانند.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وضعيت نامناسب مرزنشيان جنوب‌شرقي كشور افزود: مردم اين روستاها كه جمعيت قابل‌توجهي هم دارند در بازديد از منطقه به من تاكيد كردند كه نگران ترك‌تحصيل فرزندان خود هستند زيرا نه امكان گرفتن خودرو براي تردد به شهر را دارند و نه امكان فرستادن فرزندانشان به شهرها و ديگر نقاط استان را براي ادامه تحصيل دارند.

اين نماينده مجلس همچنين تاكيد كرد: متاسفانه آموزش و پرورش مرتبا اصرار دارد كه مشكل مدارس سيستان و بلوچستان را حل كرده است اما راه‌اندازي يك مدرسه يكي دو كلاسه مشكل را مقطعي حل مي‌كند و جالب است كه معضل پس از يكي دو سال دوباره به نقطه اول باز مي‌گردد.
اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: نياز روستاهاي مورتان و پشامگ به مدرسه شبانه‌روزي محرز است و مردم در ديدار با بنده تاكيد كردند كه حاضرند براي راه‌اندازي مدرسه شبانه‌روزي فضاي اوليه را در اختيار آموزش و پرورش قرار دهند اما آموزش و پرورش پا پيش نمي‌گذارد.
دهقاني‌ به سنت‌هاي مردم منطقه بلوچستان اشاره كرد و گفت: احتمال ترك تحصيل دختران بسيار بيشتر است زيرا خانواده‌هاي مناطق محروم اصلا دوست ندارند دخترانشان به مناطق دوري براي ادامه تحصيل بفرستند.


 

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, :: 22:14 :: توسط : جوانان كيشكور

مولانا نذير احمد سلامي:اجرا نكردن امر به معروف و نهي از منكر جامعه را حيواني مي كند

 

 نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: جامعه اي كه امر به معروف و نهي از منكر در آن اجرا نشود آرام آرام به جامعه اي حيواني مبدل خواهد شد كه فقط ماديات و امور دنيوي برايش مهم است.

 

به گزارش ايرنا، مولوي 'نذير احمد سلامي'در همايش توانمندسازي شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر پايگاه هاي مقاومت بسيج زاهدان افزود: احيا و اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر رسالت مشترك تمام انبياي الهي است.
وي اظهار داشت: احياي امر به معروف و نهي از منكر يك وظيفه همگاني است و اگر انسان به تكليف و رسالت خود عمل نكند طبق آيات شريف قرآن كريم از حيوانات هم پست تر خواهد شد.
عضو اهل سنت مجلس خبرنگان رهبري گفت: اجراي اين فريضه الهي در جامعه يك نعمت است و بايد قدر اين نعمت بزرگ الهي را با انجام درست رسالت و تكليف ديني بدانيم.

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, :: 22:7 :: توسط : جوانان كيشكور

دکتر صلابی:از سمت‌های خود کناره‌گیری کنید  

«دکتر علی الصلابی» یکی از رهبران برجسته اسلام‌گرایان لیبی از «محمود الجبریل» رئیس شورای ملی انتقالی خواست از مقامش کناره‌گیری کند و بگذارد لیبی‌ها و نیروهای میهنی واقعی آینده کشورشان را پایه‌ریزی کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، الصلابی در گفت‌و‌گو با شبکه ماهواره‌ای الجزیره گفت: «افکار عمومی لیبی بر سر جبریل اجماع ندارند و اکثریت لیبیایی‌ها هم او و هم کسانی که اطراف او هستند را نمی‌خواهند.»
عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این گفت‌و‌گو افزود که اگر لیبیایی‌ها به جبریل و اطرافیانش اجازه دهند که او ایده‌هایش را عملی کند، ما در دوران جدیدی از استبداد و دیکتاتوری گرفتار می‌شویم.
وی در ادامه گفت: «لیبیایی‌ها بعد از آنکه انقلابشان ۵۰ هزار شهید تقدیم کرد نخواهند گذاشت که عصر جدیدی از دیکتاتوری در این کشور به وجود بیاید.»
الصلابی تصریح کرد که مردم لیبی‌ از امروز به بعد نمی‌گذارند کسی ثروت‌شان را یا هویت‌شان را از آن‌ها بگیرد یا با دین‌شان بجنگد.
این رهبر اسلام‌گرای لیبی افزود: «برخی از اعضای دفتر اجرایی مانند «محمود شمام»، محمود جبریل، «علی الترهونی» و «ناجی برکات» جنگ منظمی را برای حذف ملی‌گرایان و انقلاب واقعی هستند.»
این در حالی است که فرار ساکنان شهر محاصره شده «بنی‌ولید» از این شهر از بیم تشدید درگیری میان انقلابیون و وفاداران به قذافی ادامه یافت.
ساکنان این شهر با استفاده از خودرو تا جایی که توانسته‌اند مسافر و مایحتاج با خود حمل کرده و پس از عبور از ایست‌های بازرسی انقلابیون در دو کیلومتری مرکز شهر به سمت «طرابلس» پایتخت لیبی می‌روند که این روز‌ها امن شده است.
هواپیماهای ناتو نیز دو نوبت مواضع گردان‌های قذافی در اطراف شهر را بمباران کردند.
شورای ملی انتقالی لیبی نیرو‌ها و تسلیحات بیشتری را برای تقویت انقلابیون به بنی‌ولید فرستاده است.
در تحولی دیگر، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت نیجر قصد دارد تا «الساعدی قذافی» پسر معمر قذافی را بازداشت کند. الساعدی یکشنبه هفته جاری وارد خاک نیجر شده است.
«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این مورد گفت: «دولت نیجر قصد دارد الساعدی را به «نیامی» پایتخت منتقل کند یا تاکنون او را منتقل کرده است.»
نولاند افزود: «ایالات متحده از مذاکرات میان دولت نیجر و شورای ملی انتقالی لیبی حمایت می‌کند.»
 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:, :: 22:0 :: توسط : جوانان كيشكور

  دختری که قرآن را 100روزه حفظ کرد

هدف اول و اصلی بنده از حفظ قرآن کریم، رضایت خداوند متعال و کسب ثواب بود. همچنین به دنبال رسیدن به نعمت حفظ آیات قرآن کریم بودم. اکنون از همه برادران و خواهرانم دقیق تر و کامل تر قرآن را حفظ کرده ام.
 
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از کشور امارات متحده عربی حاکی از آن است که یک دختر 19 ساله اماراتی به نام "آمنه سعید" رکورد حفظ قرآن کریم در کمترین زمان ممکن را زد.

گفته می شود "آمنه سعید" که دانشجوی رشته "شریعت اسلامی" در دانشگاه "الشارقه" است، موفق شد همه قرآن کریم را در عرض 100 روز یعنی سه ماه و چند روز حفظ کند.

وی طی گفت و گویی در مورد چگونگی دستیابی به این موفقیت و علاقه اش به قرآن کریم، گفت: من کوچک ترین فرزند خانواده مان هستم. همواره برای خواندن نماز جماعت به همراه پدر و برادر و خواهرانم به مسجد محلمان می رفتیم. همین امر مرا به مسائل دینی نزدیک تر و علاقمند تر کرد. مدتی بعد متوجه شدم که همه برادران و خواهرانم برای حفظ آیات قرآن کریم تلاش می کنند. بدین ترتیب تصمیم گرفتم من هم در کمترین زمان ممکن همه قرآن را حفظ کنم.

"آمنه سعید" در ادامه گفت: هنگامی که 17 ساله شدم تصمیم جدی گرفتم تا همه قرآن را حفظ کنم و علاوه بر آن در تفسیر خودم را تقویت کنم از همین رو در دو دوره کوتاه مدت یکی از مراکز قرآنی نزدیک به منزلمان ثبت نام کردم. در آن دو دوره روزانه 12 ساعت وقت خود را صرف حفظ کردن قرآن می گذاشتیم، از 6 صبح تا 6 بعد از ظهر. این طور شد که با سرعت بسیار زیادی به هدفم دست یافتم.

این دختر اماراتی در مورد هدف خود از چنین کاری گفت: هدف اول و اصلی بنده از حفظ قرآن کریم، رضایت خداوند متعال و کسب ثواب بود. همچنین به دنبال رسیدن به نعمت حفظ آیات قرآن کریم بودم. اکنون از همه برادران و خواهرانم دقیق تر و کامل تر قرآن را حفظ کرده ام.

گفتنی است "آمنه سعید" اخیرا در مسابقات بین المللی حفظ قرآن کریم که در کشور اردن برگزار شد شرکت کرد و موفق شد رتبه نخست را به خود اختصاص بدهد. حافظان قرآن از 15 کشور جهان در این مسابقات شرکت کرده بودند.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 17:51 :: توسط : جوانان كيشكور

معترضان سوری خطاب به اسد: سرنوشت تو هم مانند قذافی است

 هزاران تن از تظاهرکنندگان سوریه در حالی که صحبت های بشار اسد به طور زنده از تلویزیون دولتی این کشور پخش می شد، فریاد سر دادند: "سرنوشت تو هم مانند معمر قذافی است". اسد در سخنان خود از سرکوب مخالفان دفاع کرد.همزمان کمیسر حقوق بشر سازمان ملل هم در جلسه ای اضطراری اعلام کرد آمار کشتار سرکوب ها در سوریه از دو هزار و ۲۰۰ تن گذشته است.
بر اساس آخرین گزارش ها، درحالی که جمعی چند هزار نفری از مردم سوریه به استقبال تیم بررسی حقوق بشر سازمان ملل در شهر حمص رفته بودند، نیروهای امنیتی آنها را در همان آغاز سرکوب کرده و دست کم چهار تن کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بشار اسد طی مصاحبه تلویزیونی خود، از شیوه برخورد با معترضان دفاع و تاکید کرد که نیروهای امنیتی باید به طور قاطع با اعتراضات برخورد کنند.
رئیس جمهور انتصابی سوریه، در حالیکه طیف وسیعی از اعضای جامعه جهانی، به دلیل کشتارهای اخیر مردم و زنان و کودکان توسط قوای حکومتی، خواستار کناره گیری وی از قدرت شده بودند، ادعا کرد در حال حاضر مشغول ایجاد یک نظام چند حزبی در سوریه است و انتخابات عمومی در این کشور احتمالا تا ۶ ماه دیگر برگزار خواهد شد.
گفتنی است، بعد از درخواست چند کشور از اسد برای کناره گیری از قدرت، روسیه که تنها پایگاه نظامی خارجیش در سوریه مستقر است، با رد این مواضع گفته باید به اسد فرصت بیشتری داده شود تا اصلاحاتی را به اجرا بگذارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بشار اسد در گفت وگو با شبکه تلویزیون دولتی سوریه همچنین تاکید کرد: "اول اعتراضات را پاسخ می دهیم و بعد به دنبال راه حل سیاسی خواهیم بود."
بر اساس این گزارش، تلویزیون دولتی سوریه همچنین روز دوشنبه گزارش داد طرحی برای حضور سیاسی همه گروه ها آماده شده تا به انحصار حزب بعث در حوزه سیاسی سوریه خاتمه دهد، اما مخالفان در واکنش به وعده های وی گفتند: "بشار اسد پیشتر هم از این وعده و وعید ها داده و هیچ وقت آن را عملی نکرده است. او نه دیگر قابل اعتماد است و نه مشروعیت دارد. وقتی که به جای اصلاحات، نیروهایش مردم غیرنظامی را به گلوله می بندند، دیگر حرفش اعتبار ندارد و باید برود."
روز دوشنبه همچنین بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: "بشار اسد ماه پیش هم وعده داده بود خشونت ها را متوقف کرده و اصلاحات اساسی و درست را دنبال کند ولی هیچ گاه به حرفش عمل نکرد. الان هم سخت است بتوان باور کرد که وعده هایش را عمل کند."
این گزارش افزود: "پس از پخش گفت وگوی تلویزیونی بشار اسد، هزاران تن از مردم به خیابان ها ریختند و با اشاره به شکست حکومت لیبی، خطاب به اسد فریاد سردادند: "پس از قذافی نوبت توست".
خبرگزاری آلمان گزارش داده است که در جریان جلسه اضطراری کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، کشورهای عربی درخواست کردند هیاتی بین المللی برای بررسی نقض حقوق بشر در سوریه تشکیل شود. به گزارش آسوشیتد پرس، کویت به نمایندگی از کشورهای عربی این درخواست را مطرح کرده است.
کویت به نمایندگی از کشورهای عربی در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرده کمیته ای بین المللی تشکیل شده و اتهام های نقض حقوق بشر، جنایت علیه بشریت و کشتار مردمی در سوریه را بررسی کند.
خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داده است که در جریان جلسه اضطراری کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، "جنایت علیه بشریت" علیه حاکمیت دمشق مطرح شده و خانم ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل با تقاضای اینکه "عملیات سرکوب غیرنظامیان در سوریه فورا و به طور کامل متوقف شود"، گفته است: "ابعاد کشتار و سرکوب خشونت بار شهروندان سوریه توسط حاکمیت این کشور بزرگ تر از این است و به مثابه جنایت علیه بشریت است."

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 3 شهريور 1390برچسب:, :: 18:44 :: توسط : جوانان كيشكور

نگاهی کوتاه به کیشکور.

کیشکور سر زمین مرد مردان، سرزمین شیرمردان، دانشمندان،عارفان، وسخت کوشانی که صفحات زرین تاریخ بدان افتخار میکند سرزمینی که کمتر کسیست که از خوش اخلاقی ونرم خوئی مردم آن سامان حرف نزند.

تعریف لغوی کیشکور: کیشکور مرکب اضافی است ومتشکل از دو اسم جداگانه کیش وکور است کیش در زبان بلوچی ولهجه ما کیشکوریان به آن ساقه ی سفید وخوردنی درخت خرما که  شاید بتوان آن را به مغزومخ درخت خرما تعبیر کرد، را می گویند. اما کور که معروف است به زبان بلوچی رود خانه را می گویند.
 بنابر این کیشکور مرکب از این دو اسم است، اما وجه تسمیه کیشکور به این اسم شاید بخاطرکثرت موجود بودن نخلهای  بلند قامت دررود خانه های این منطقه است . والله اعلم.
اما چون از میان کوه های سر به فلک کشیده وآسمان خراش سرباز میگذری شاید گمان کنی که پشت این کوه ها جز از حیوانات وحشی ودرنده چیزی وجود ندارد، اما سخت در اشتباهی؛ درمیان این کوه های سر به فلک کشیده انسانهایی فرشته صفت وجود دارند که میهمان نوازی و نرم خویی آنها خستگی سفر را ازتو می رباید.
آری چون ازمیان نخلهای بلند قامت روستای دپکور سرباز عبور کنی انگار وارد سرزمینی دیگر می شوی سرزمینی که چیزی جزء از صفا وصمیمیت محبت ومؤدت وجود ندارد.
عطوفت ومهربانی مردم این دیار که با لهجه ی زیبا وشیرین کیشکوری خود حرف می زنند زبان زد خاص وعام هست. وبغض کینه وعداوت دشمنی نزد آنان جایگاهی ندارد.
 ادامه دارد..........

ارسال شده در تاریخ : شنبه 25 تير 1390برچسب:, :: 19:19 :: توسط : جوانان كيشكور

 

به نام خداوند عرش آفرین                   خداوند کیهان خدای زمین
به نام خداوند جبرئیل ووحی                  خداوند امر وخداوند نهی
ای خدای تنهایان وبی کسان بی مونسان، ای مخاطب آشنای دردهای نگفتنی؛ اگر بناست بسوزیم طاقت مان ده واگر بناست بسازیم قدرت مان ده.
ای خداوند کریم به هر ریسمانی که آویختیم برید برهر شاخه ای که نشستیم شکست وبر هر ستونی که تکیه زدیم افتاد تنها تویی که حق محبت را تمام وکمال ادا میکنی.
ای خداوند مجیب کدام دوست هرگاه که بخوانیم حاضراست، کدام محبوب هرگاه که بخواهیم پاسخگوست، اگر توهیچ نگفته بودی جز همین یک کلام که"اجیب دعوت الداع اذا دعان" هرگا که مرا بخوانند پاسخگویم، برای آتش زدن بجان عاشقانت کفایت می کرد.
تو عین اجابتی به ما خواندن بیاموز
خداوندا دلهای سنگا سا را بشکن تامگر در شکستگی ها نشانی از تو بیابند که خود فرموده ای "انا عند القلوب المنکسره".
ای محبوب جاویدانی به ما آن چنان فراستی عطا کن که عشق را از هوس باز شناسیم ونور رحمان را از نار شیطان تمیز بدهیم.
 


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 23 تير 1390برچسب: کیشکور وبلاگ , :: 11:44 :: توسط : جوانان كيشكور

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوانان کیشکور - سرباز و آدرس kishkwr.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 18676
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1